Regulamin 2019

REGULAMIN
VI EDYCJI IMPREZY BIEGOWEJ
„DYBAWKA BIEGA – LEŚNA DYCHA”
26.05.2019

I. Organizatorzy
Organizator:
Sołectwo Dybawka, Sołtys Beata Bartkowiak
Dybawka, ul. Zielona 7, 37-741 Krasiczyn
Współorganizatorzy:
Nadleśnictwo Krasiczyn z siedzibą w Przemyślu
Gmina Krasiczyn
Gminny Ośrodek Kultury w Krasiczynie
Partner: Zespół Zamkowo-Parkowy w Krasiczynie
Patronat: Starosta Przemyski, Wójt Gminy Krasiczyn
Dyrektor biegu: Beata Bartkowiak
Koordynator biegu: Krzysztof Kozłowski
Sędzia biegu: Bartosz Zajączkowski

II. Informacje i kontakt
https://dybawkabiega.wordpress.com
http://facebook.com/dybawkabiega
Beata Bartkowiak, tel: 698 178 989, email: bbartk@interia.pl
Krzysztof Kozłowski, tel: 697 084 710, email: dybawkabiega@gmail.com
Bartosz Zajączkowski, tel: 506 999 076, email: dybawkabiega@gmail.com

III. Cel imprezy
1. Popularyzacja biegania w terenach pozamiejskich i leśnych.
2. Propagowanie zdrowego trybu życia, aktywnego wypoczynku i rekreacji, szczególnie wśród dzieci i młodzieży.
3. Promowanie szlaków i miejscowości turystycznych w regionie.
4. Promowanie walorów przyrodniczych regionu i zrównoważonej gospodarki leśnej.
5. Promocja Sołectwa Dybawka, Gminy Krasiczyn, Powiatu Przemyskiego oraz Nadleśnictwa Krasiczyn.
6. Integracja oraz aktywizacja lokalnej społeczności.

IV. Termin imprezy
Niedziela, 26.05.2018 r., godzina 9:00 (oficjalne otwarcie imprezy).
Biuro zawodów czynne w dniu zawodów, w godz. 8:00 – 13:00.

V. Lokalizacja
Biuro zawodów, szatnia, depozyt – Zespół Zamkowo-Parkowy w Krasiczynie, Krasiczyn 179.
Start i meta – dziedziniec Zespołu Zamkowo-Parkowego w Krasiczynie.

VI. Trasa biegu głównego:
1. Dystans: 10 km (1 pętla), trasa nie jest atestowana.
2. Nawierzchnia: 70% ścieżki i dukty leśne, 25% drogi gruntowe i szutrowe, 5% nawierzchnia asfaltowa.
3. Orientacyjny przebieg i profil trasy według mapki na stronie biegu.
4. Poziom trudności: wymagająca.
5. Oznaczenie: kolorowe znaki poziome, kolorowe taśmy, tabliczki kierunkowe.
6. Punkty odżywcze: na 3 i 6 km – woda mineralna, za linią mety – woda mineralna i posiłek regeneracyjny.
7. Limit czasowy: 120 minut. Zawodnik, który nie mieści się w limicie czasowym, może kontynuować bieg (na odcinku drogi publicznej zgodnie z zasadami ruchu drogowego), a po biegu ma obowiązek zgłosić się do biura zawodów. Uczestnik taki nie będzie ujęty w klasyfikacji końcowej biegu.

VII. Program godzinowy imprezy
08:00 – 09:30 – weryfikacja zawodników, wydawanie numerów startowych i transponderów pomiarowych (chipów) na bieg główny oraz biegi dziecięce
09:00 – oficjalne otwarcie imprezy i powitanie uczestników
09:15 – 09:45 – biegi dziecięce
10:15 – start biegu głównego
12:15 – zamknięcie trasy biegu głównego
12:30 – 12:45 – ceremonia dekoracji zwycięzców w biegach dziecięcych
12:45 – 13:00 – ceremonia dekoracji zwycięzców w biegu głównym

VIII. Klasyfikacja biegów dziecięcych (oddzielnie dziewczynki i chłopcy)

  • Grupa I (roczniki 20012 i młodsze) – dystans ok. 100 m.
  • Grupa II (roczniki 2009-2011) – dystans ok. 200 m.
  • Grupa III (roczniki 2006-2008) – dystans ok. 400 m.
  • Grupa IV (roczniki 2003-2005) – dystans ok. 800 m.

IX. Klasyfikacja biegu głównego

1. Kategoria Open – kobiety i mężczyźni.
2. Kategoria Mieszkańcy Gminy Krasiczyn – kobiety i mężczyźni.
3. Kategorie wiekowe – kobiety i mężczyźni:

  • K i M 20 – roczniki 1990 i młodsze
  • K i M 30 – roczniki 1980 – 1989
  • K i M 40 – roczniki 1970 – 1979
  • K i M 50 – roczniki 1960 – 1969
  • K i M 60 – roczniki 1959 i starsze

4. Klasyfikacja w kategorii Open i w kategoriach wiekowych będzie prowadzona oddzielnie i nie dubluje się. Pierwszeństwo ma klasyfikacja w kategorii Open.
5. Klasyfikacja w kategorii Mieszkańcy Gminy Krasiczyn będzie prowadzona oddzielnie, zgodnie z wyborem na formularzu zapisów i weryfikacją w biurze zawodów. Klasyfikacja ta nie wyklucza się z klasyfikacją w kategoriach wiekowych.

X. Pomiar czasu
1. Podstawą klasyfikacji w biegu głównym będzie elektroniczny pomiar czasu z wykorzystaniem transponderów pomiarowych (chipów) zwrotnych wsznurowywanych w buta. Transpondery będą wydawane nieodpłatnie w biurze zawodów przy weryfikacji wraz z numerem startowym.
2. Na linii mety będzie umiejscowiona tablica LED z bieżącym czasem wyścigu.
3. Niezwłocznie po zakończeniu biegu należy zwrócić transponder pomiarowy (chip) do punktu zwrotu przy mecie lub do biura zawodów.
4. Klasyfikacja zawodników odbywa się na podstawie czasu brutto, liczonego od strzału startera.
5. Brak odczytu pojawienia się zawodnika na mecie lub niezwrócenie transpondera pomiarowego (chipa) może spowodować dyskwalifikację.
6. Zawodnicy, którzy nie ukończyli biegu lub nie zmieścili się w limicie czasowym nie będą ujęci w klasyfikacji końcowej biegu.

XI. Nagrody
Wszyscy uczestnicy biegu głównego i biegów dziecięcych, którzy ukończą bieg otrzymają pamiątkowe medale.
1. Biegi dziecięce: kategorie wiekowe, miejsca I-III – dyplomy i nagrody rzeczowe.
2. Bieg główny: kategoria Open oraz kategoria Mieszkańcy Gminy Krasiczyn, miejsca I-III – pamiątkowe statuetki i nagrody rzeczowe (możliwe vouchery podarunkowe).
3. Bieg główny: kategorie wiekowe, miejsca I-III – dyplomy i nagrody upominkowe.

XII. Uczestnictwo
1. Limit startujących w biegu głównym – 300 osób. W przypadku większej liczby chętnych limit może zostać zwiększony.
2. W biegu głównym mogą startować zawodnicy, którzy ukończyli 17 lat (od rocznika 2002).
3. Wszyscy uczestnicy muszą zostać przed startem zweryfikowani w biurze zawodów. Podczas weryfikacji uczestnik musi okazać dokument tożsamości.
4. Dodatkowo uczestnicy w kategorii Mieszkańcy Gminy Krasiczyn będą weryfikowani na podstawie miejsca zameldowania z dokumentu tożsamości.
5. Wszyscy zawodnicy podczas weryfikacji muszą złożyć podpisane oświadczenie uczestnictwa w biegu, a w imieniu zawodników niepełnoletnich oświadczenia składają ich rodzice/opiekunowie.
6. Każdy uczestnik ma obowiązek zapoznać się z regulaminem biegu. Pobranie numeru startowego i złożenie podpisanego oświadczenia uczestnictwa oznacza, że zawodnik zapoznał się z regulaminem biegu, akceptuje go i obowiązuje się do jego przestrzegania.
7. Uczestnik przyjmuje do wiadomości, że udział w biegu wiąże się z wysiłkiem fizycznym i pociąga za sobą naturalne ryzyko odniesienia urazów i kontuzji, w tym obrażeń ciała. Uczestnik rozważył ryzyko wiążące się z uczestnictwem w imprezie i zdecydował się na start w biegu na własną odpowiedzialność.
8. Podczas biegu każdy zawodnik musi posiadać numer startowy przypięty do koszulki sportowej na klatce piersiowej i go nie zasłaniać oraz transponder pomiarowy (chip) wsznurowany w buta. Brak grozi dyskwalifikacją.

XIII. Zapisy i opłaty
1. Zapisy do wszystkich biegów będą prowadzone do dnia 23.05.2019 r. do godz. 23:59, przy pomocy formularza elektronicznego dostępnego na stronach
Bieg główny: http://chronotex.pl/opis-zawodow/?id_zawodow=344
Biegi dzieci: http://chronotex.pl/opis-zawodow/?id_zawodow=345
Zapisy w biurze zawodów w dniu 26.05.2019 r. nie będą prowadzone.
2. Opłata startowa dotyczy wyłącznie udziału w biegu głównym i wynosi 10 zł. do dnia 22.05.2019.
3. Z opłaty startowej zwolnieni są zwycięzcy poprzednich edycji Dybawka Biega.
4. Udział w biegach dziecięcych jest bezpłatny.
5. Za zgłoszenie uważa się prawidłowo wypełniony elektroniczny formularz zgłoszeniowy oraz (w przypadku biegu głównego) uiszczenie opłaty startowej.
Opłatę startową uiszcza się w systemie mikropłatności przez stronę zapisów do biegu.
6. Opłata startowa nie podlega zwrotowi. Możliwe jest przeniesienie opłaty startowej na inną osobę. W sprawie przeniesienia opłaty startowej kontakt na adres biuro@chronotex.pl do dnia 16.05.2019 r.
7. Osoby, które do dnia 16.05.2019 r. nie uiszczą opłaty startowej zostaną usunięte z listy startowej. W przypadku wcześniejszego wyczerpania limitu miejsc, weryfikacja opłat startowych może nastąpić wcześniej.
8. Osoby, które opłacą start do dnia 16.05.2019 r. otrzymają spersonalizowany, imienny numer startowy.

XIV. Wyniki biegów
1. Wyniki biegów dostępne będą po zakończeniu biegów w biurze zawodów i po zakończeniu imprezy na stronie https://dybawkabiega.wordpress.com/wyniki/ oraz http://chronotex.pl/wyniki/
2.Każdy zawodnik otrzyma SMS z wynikiem biegu w chwili zamknięcia biegu (tylko do polskich operatorów).

XV. Informacje dodatkowe
1. Pozostawienie i odbiór rzeczy w depozycie odbywać się będzie na podstawie numeru startowego. Za rzeczy wartościowe pozostawione w depozycie organizator nie odpowiada.
2. W miejscu zawodów nie będzie zorganizowanego parkingu, nie będzie także możliwości parkowania pojazdów wzdłuż drogi prowadzącej do szkoły podstawowej. Dostępne będą 3 oznaczone parkingi publiczne:

  • przy delikatesach „Piotruś Pan” (centrum Krasiczyna, przy drodze krajowej nr 28),
  • przy wjeździe na most na Sanie, na prawo do mostu,
  • za Gminnym Ośrodkiem Kultury przy drodze dojazdowej do mostu na Sanie (na tyłach kościoła Św. Marcina).

3. W miejscu zawodów będą zorganizowane szatnie, depozyt oraz toalety.
4. Podczas imprezy oraz na starcie, mecie i trasie biegu będą wykonywane uczestnikom pamiątkowe zdjęcia, które zostaną utrwalone na nośniku multimedialnym i udostępnione na stronie internetowej biegu i profilu Facebook. Każdy uczestnik imprezy wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych na potrzeby organizacji biegu oraz udostępnianie swojego wizerunku w związku z publikacją materiałów multimedialnych dla potrzeb promocyjnych imprezy.
5. Bieg będzie się odbywał częściowo w ograniczonym ruchu drogowym na drodze publicznej, każdy zawodnik ma obowiązek zachować tam szczególną ostrożność mając na uwadze możliwość wyjechania pojazdów z dróg, pól oraz zabudowań mieszkalnych.
6. Odcinek leśny trasy biegu wymaga szczególnej ostrożności z uwagi na naturalne nierówności terenu i mogące wystąpić przeszkody.
7. Organizator zapewnia podstawową opiekę medyczną w trakcie trwania imprezy, jednak zaleca się posiadanie aktualnych badań lekarskich.
8. Zawodnicy zobowiązani są do zwrotu transponderów pomiarowych po biegu lub wpłaty 20 zł w przypadku zgubienia lub zniszczenia transpondera.
9. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w regulaminie.
10. Ostateczna interpretacja regulaminu i rozstrzyganie sporów należy do organizatora biegu.